Nový Land Cruiser

Kvalita, odolnosť a spoľahlivosť od roku 1951.

Land Cruiser s viac ako 65-ročnou tradíciou terénnej jazdy si zachováva jedinečné postavenie v rámci svojej triedy. Spája v sebe totiž výnimočnú kvalitu, odolnosť a spoľahlivosť s neprekonatelnými terénnymi schopnosťami a stále vyššou úrovňou luxusu, pohodlia pre cestujúcich a prestíže z vlastníctva.

Land Cruiser je dostupný vo viac ako 190 krajinách sveta a svojimi neprekonateľnými terénnymi schopnosťami, najlepšími spomedzi všetkých existujúcich modelov Toyota, si získal neochvejnú reputáciu ako jedno z najdrsnejších a najspoľahlivejších vozidiel s pohonom 4x4 na svete. Okrem toho sa vo viac ako 10 európskych krajinách stal najpredávanejším vozidlom tejto triedy.

Nový Land Cruiser ďalej upevňuje svoju reputáciu novým, modernejším a robustnejším zovňajškom, dômyselnejším, pohodlnejším a kvalitnejším interiérom, vylepšenou jazdnou dynamikou a používateľsky príjemnejším charakterom, či už na cestách alebo mimo nich.

Na novej palubnej doske s ergonomicky optimalizovanými a prakticky umiestenými spínačmi, nájdeme aj veľký 8-palcový displej multimediálneho systému Toyota Touch® 2, meracie prístroje Optitron pred vodičom a 4,2-palcový multifunkčný informačný displej ovládaný spínačmi na volante.

Ešte viac pohodlia v kabíne zaručuje odvetrávanie predných sedadiel, vyhrievanie zadných sedadiel a automatická klimatizácia, elektrické vyhrievanie čelného skla a dýz ostrekovačov, funkcia naklonenia vonkajších spätných zrkadiel pri cúvaní či nový dizajn inteligentného kľúča.

V západnej Európe zabezpečuje pohon modelu Land Cruiser 2,8-litrový preplňovaný vznetový motor D-4D s výkonom 130 kW/177 k. Kľúčom k bezkonkurenčným terénnym schopnostiam modelu Land Cruiser je jeho mimoriadne pevná a voči deformáciám odolná rámová konštrukcia karosérie, ktorá je v tejto triede vozidiel jedinečná.

Jednoducho sa udržiava a opravuje. Navyše vďaka spojeniu výnimočnej pevnosti a overenej odolnosti ponúka nielen vysokú úroveň ochrany proti poškodeniu, ale aj výrazne nižšiu mieru stáčania karosérie, čo vodičovi zaručuje optimálnu polohu vozidla aj kontrolu nad ním.

Toyota Land Cruiser

Rámová konštrukcia karosérie okrem toho účinne izoluje kabínu od nárazov podvozka. Cestujúci si tak môžu vychutnávať väčší jazdný komfort aj v tých najnáročnejších terénnych podmienkach.

Všetky asistenčné systémy vozidla pre jazdu v teréne sú zárukou toho, že aj neskúsení vodiči môžu vyťažiť z jeho terénnych schopností čo najviac. Práve vďaka nim ide o technologicky najvyspelejšie, najbezpečnejšie a najpríjemnejšie vozidlo s pohonom všetkých kolies na svete, ktoré sa navyše aj veľmi ľahko používa.

Žiadne iné SUV nedokáže ponúknuť takú jedinečnú kombináciu jazdných schopností v teréne a dynamiky na cestách ako nový Land Cruiser. Dominantný postoj na ceste a vysoká úroveň palubných technológií z neho robia prémiové 4x4 s dokonalou zmesou komfortu, kultivovanosti a schopnosti zvládnuť každý terén.

Bez ohľadu na to, kam chcete ísť, Land Cruiser vás tam odvezie. A aj naspäť.

Vonkajší dizajn po sebe nasledujúcich generácií modelu Land Cruiser v sebe vždy spájal štýlový vzhľad vozidla, ktoré sa v každom prostredí cíti ako doma, s robustným imidžom odolnosti a sily, aké sa od správneho vozidla s pohonom všetkých kolies očakávajú.

Nový Land Cruiser buduje na tomto overenom, spoľahlivom základe a prináša nový dizajn, ktorý je vizuálne agilnejší a dynamickejší, pričom však zachováva tri základné prednosti, ktoré sú základom preslávených všestranných schopností tohto vozidla.

Absolútna praktickosť – poloha svetlometov a chladiacich otvorov zaručuje maximálnu úroveň ochrany a skvelú brodivosť. Absolútna odolnosť – pohonná sústava a všetky funkčné diely sú dobre chránené. A napokon absolútne schopnosti – malý polomer otáčania a štedrá svetlá výška uľahčujú aj tú najnáročnejšiu jazdu v teréne.

Toyota Land Cruiser

Celková dĺžka nového modelu Land Cruiser sa zväčšila o 60 mm na 4 840 mm (4 565 mm v prípade 3-dverovej verzie). Môže sa pochváliť výnimočnými manévrovacími schopnosťami s minimálnym polomerom otáčania len 5,8 metra (5,2 metra v prípade 3-dverovej verzie).

Predok modelu Land Cruiser s novým dizajnom kapoty, mriežky chladiča, svetlometov, predného nárazníka a blatníkov sa inšpiruje viacerými konštrukčnými prvkami z histórie tohto jedinečného dizajnu.

Tvar kapoty zlepšuje v strednej časti viditeľnosť smerom nadol. Priestor motora zasa chráni jeho umiestnenie do stredu medzi bočné strany nárazníka. Spodná časť rohov nárazníka so zakomponovanými hmlovými svetlami sa stáča smerom nahor a stredná časť je tvarovaná ako nájazdový kryt, čo zlepšuje manévrovacie schopnosti v teréne. Horné časti blatníkov sa zasa posunuli vyššie, aby vodič ľahšie dokázal identifikovať okraje vozidla.

Mriežka chladiča a svetlomety usporiadané do výrazného tvaru s jednotnou grafikou sa teraz nachádzajú vyššie s ohľadom sa lepšie terénne schopnosti. Otvory do chladiča sme vytvorili čo možno najväčšie v záujme optimálneho chladenia motora. Navyše sa diaľkové svetlá svetlometov posunuli viac dovnútra, aby sa zabránilo ich poškodeniu terénnymi prekážkami.

V súlade s tradíciami modelu Land Cruiser nájdeme na samotnej mriežke chladiča široké zvislé pruhy s chladiacimi otvormi štrbinového tvaru a chrómovou povrchovou úpravou. Zostavy svetlometov, ktoré integrujú diaľkové a stretávacie svetlá, predné smerové svetlá a denné svetlá (DRL) do jedného výrazného telesa, môžu obsahovať buď halogénové svetlá, alebo kombináciou LED diód a halogénových svetiel, v druhom prípade aj vrátane LED denných svetiel.

Toyota Land Cruiser

Ostro zrezaná predná časť umocňuje široký, mohutný postoj modelu Land Cruiser a zároveň minimalizuje vplyv predného previsu na predný nájazdový uhol vozidla pri jazde v teréne. Spoločne s minimálnou svetlou výškou 215 mm (205 mm v prípade 3-dverovej verzie) prispieva ku skvelým terénnym schopnostiam vozidla aj predný nájazdový uhol 31 stupňov, zadný nájazdový uhol 25 stupňov a prejazdový uhol 22 stupňov.

Pri pohľade zboku sa vrchol predného nárazníka posunul vyššie. Kapota, línia blatníkov, ako aj predný a zadný nárazník tak vytvárajú jednu vodorovnú os, čo novému modelu Land Cruiser dodáva športovejší a dynamickejší postoj. Profil vozidla možno ďalej zvýrazniť pomocou diskov kolies. V závislosti od stupňa výbavy sú dostupne 17-palcové zliatinové disky s novými pneumatikami RRC s nízkym koeficientom valivého odporu alebo nové 12-lúčové 19-palcové zliatinové disky so strojovo opracovaným povrchom.

Spomedzi noviniek v zadnej časti môžeme spomenúť nový dizajn združených svetiel s brzdovým svetlom typu LED, menší ozdobný panel zakomponovaný do okolia tabuľky s evidenčným číslom, ako aj prepracovaný nárazník, ktorého spodná časť sa stáča smerom nahor k vystupujúcim rohom.

Pre nový Land Cruiser je v ponuke paleta desiatich farieb karosérie vrátane dvoch úplne nových – Modrá – tmavá hlbinná a Bronzová – Avant Garde.

Vyššia kvalita interiéru

V interiéri nového modelu Land Cruiser vynikne prepracovaná palubná doska s novým dizajnom stredovej konzoly a združeného prístroja pred vodičom. Zaručuje jednoduchšie používanie vozidla a súčasne prináša kultivovanú povrchovú úpravu hodnú všestranného terénneho vozidla špičkovej kvality.

Spínače súvisiace s pohonom, jazdou a komfortom sú prehľadne rozdelené do samostatných zón a svojím ergonomicky optimalizovaným riešením uľahčujú používanie aj v tých najnáročnejších podmienkach.

V záujme štíhlejšieho vzhľadu a lepšej viditeľnosti smerom dopredu počas jazdy v teréne sa horná časť stredovej konzoly posunula nižšie. Jej súčasť tvorí aj nová a väčšia plnofarebná obrazovka multimediálneho systému s uhlopriečkou 8 palcov, ovládací panel klimatizácie zarovnaný s okolitým povrchom a blok prístrojov súvisiacich s pohonom.

Toyota Land Cruiser

Nová radiaca páka potiahnutá kožou má teraz vynovený, pohodlnejší tvar. Priamo za ňou sa nachádzajú spínače súvisiace s jazdnými a komfortnými funkciami, prehľadne rozdelené do samostatných panelov, čo uľahčuje ich používanie. Ich súčasťou je aj ovládanie vyhrievania a odvetrávania predných sedadiel.

Horná časť stredovej konzoly, zasadená medzi mäkké výplne na oporu kolien cestujúcich, má povrch so striebornou textúrou Hairline, ktorý pôsobí dojmom tepaného kovu.

Vynovený blok prístrojov so štyrmi ukazovateľmi obsahuje precízne meracie prístroje Optitron s kovovým základným panelom a rotačne leštenými ciferníkmi s vystupujúcimi značkami stupnice. Z oboch strán obklopujú farebný 4,2-palcový multifunkčný informačný TFT displej, ktorý vodičovi poskytuje komplexné údaje o vozidle a informačno-zábavnom systéme. Obsluhu displeja zabezpečujú spínače na volante a zobrazuje sa na ňom rôzny obsah, ako napríklad informácie o jazde a vozidle, údaje navigácie, audiosystému a asistenčných systémov vodiča či výstražné hlásenia.

Nový je aj volant, ktorý sa teraz zhoduje s volantom použitým v modeloch Land Cruiser V8.

Vyššiu úroveň luxusu a prepracovanosti nového interiérového dizajnu dodatočne umocňuje nové biele podsvietenie prístrojového panela, stredovej konzoly a spínačov na dverách. Nový svetelný motív interiéru vytvára mimoriadne kvalitné prostredie v kabíne. Prispievajú k tomu LED svetlá v priestore na nohy vpredu, svetlá v čalúnení stropu a odkladacej priehradke pred spolujazdcom, ako aj osvetlenie panelov dverí.

Pre interiér nového modelu Land Cruiser sú k dispozícii tri farebné vyhotovenia – čierne, hnedo-čierne a nový béžový odtieň Premium Beige. Mimoriadne kvalitné zdobenie kabíny završuje ponuka povrchových úprav obloženia – strieborný kovový povrch Hairline dokonale ladí so spracovaním stredovej konzoly a novým svetlohnedým alebo tmavohnedým obkladom s vykreslenou štruktúrou dreva.

Vznetová pohonná jednotka

2,8-litrový motor D-4D je štvorvalec s objemom 2 755 cm3, 16 ventilmi a rozvodom DOHC, ktorý dokáže vyvinúť výkon 130 kW/177 k (DIN) pri otáčkach 3 400 min-1.

Táto pohonná jednotka skombinovaná so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, dosahuje pozoruhodnú úroveň krútiaceho momentu 370 Nm už pri otáčkach 1 200 min-1, pričom maximum krútiaceho momentu 450 Nm prináša v rozsahu otáčok 1 600 a 2 400 min-1. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,7 sekundy a dokáže jazdiť maximálnou 8 rýchlosťou 175 km/h. Priemerná spotreba paliva je 7,4 l/100 km a hladina emisií CO2 dosahuje 194 g/km.

Land Cruiser vybavený 2,8-litrovým motorom D-4D prináša v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou maximálny krútiaci moment 420 Nm v rozsahu otáčok 1 400 až 2 600 min-1. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 12,1 sekundy a až po maximálnu rýchlosť 175 km/h, pričom dosahuje priemernú spotrebu paliva 7,4 l/100 km a emisie CO2 na úrovni 194 g/km.

Rozšírená ponuka bezpečnostných prvkov

Modely Land Cruiser vo vyšších výbavových stupňoch a automatickou prevodovkou sú vybavené aj balíkom technológií „Toyota Safety Sense“. Ide o súbor systémov aktívnej bezpečnosti, ktoré pomáhajú zabrániť zrážke v najrôznejších dopravných situáciách alebo aspoň zmierniť jej následky.

Balík systémov Toyota Safety Sense v modeli Land Cruiser využíva kameru a radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn, čo zaručuje vysokú úroveň detekčných schopností. Súčasťou balíka sú tieto technológie: predkolízny bezpečnostný systém (PCS) s funkciou rozpoznávania chodcov, adaptívny tempomat (ACC), upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu (LDA) a automatické diaľkové svetlá (AHB).

Spomedzi ďalších systémov na podporu vodiča a zvýšenie bezpečnosti môžeme spomenúť systém monitorovania mŕtveho uhla (BSM) s upozornením na križujúcu premávku za vozidlom (RCTA), ako aj inovovaný systém monitorovania tlaku v pneumatikách (TPWS).

Technické údaje



2,8 l D-4D 2,8 l D-4D
6-st. man. 6-st. aut.
MOTOR
Typ radový 4-valec
Druh paliva nafta
Ventilový rozvod 16 ventilov, DOHC
Zdvihový objem (cm³) 2755
Vŕtanie x zdvih (mm) 92,0 x 103,6
Kompresný pomer (:1) 15,6:1
Max. výkon (k (DIN) kW/min-1) (177) 130/3 400
Max. krútiaci moment (Nm/min-1) 420/1 400-2 600
MIN. POLOMER OTÁČANIA
Stopový (m) 5,8 (5-dv.)
5,2 (3-dv.)
Obvodový (m) 5,9 (5-dv.)
5,2 (3-dv.)
JAZDNÉ VLASTNOSTI
Max. rýchlosť (km/h) 175
0 – 100 km/h (s) 12,1 12,7
SPOTREBA PALIVA
Kombinovaná (l/100 km) 7,4
Objem palivovej nádrže (l) 87
EMISIE CO2
Kombinované (g/km) 194
VONKAJŠIE ROZMERY
Celková dĺžka (mm) 4 840 (5-dv.)
4 395 (3-dv. bez rezervy)
4 565 (3-dv. s rezervou)
Celková šírka (mm) 1855
Celková výška (mm) 1 845 (5-dv.)
1 830 (3-dv.)
Rázvor (mm) 2 790 (5-dv.)
2 450 (3-dv.)
Min. svetlá výška (mm) 215 (5-dv.)
205 (3-dv.)
Predný nájazdový uhol (stupne) 31
Zadný nájazdový uhol (stupne) 25
Zásady pre súbory cookie

Tieto internetové stránky používajú cookies na uloženie vašej konfigurácie vozidiel len pri aktuálnej návšteve stránok a webové štatistiky. Úplné zakázanie súborov cookie vo vašom prehliadači môže spôsobiť nefunkčnosť niektorých častí týchto internetových stránok.